Tuesday, July 29, 2014

New AJ Videos & Butterfly Balloon Hats!

Enter the otter giveaway! If your picture of the new animal is chosen by the Spirit Team, you can win a Mira Statue!
Remember to send your otter artwork over to animaljamspirit@gmail.com!

Hey jammers! HES seems busy today, so I'll be posting today! Anyway, there are two new videos in the Saripea Theater, and one in Tierney's Aquarium!
Today's new item is the Butterfly Balloon Hat at the Summer Carnival! I wonder who makes all these hats, they look so awesome!!


And a new old Beta Blue Chest at the Beta Party!
That squiggly figure at the top looks like...what? I personally see a lizard, but maybe Mira is hiding in the weird ivory lines....

Today's also the last day for the Seashell Necklace in Bahari Bargains! Quick, put on your ears! Did you know the sound of the ocean in a seashell isn't the ocean at all? It's actually the blood circulating through your ears! Cool, huh?
This design was always one of my favorites. The colors just blend so nicely!

Speaking of leaving items, the sun visor has started to pack up its bags! How sad, this one's helped me in a ton of fashion shows! :(

And to close with Trivia Tuesday!
Sea Otters are ______, meaning they eat meat! Mothers nurture their young while floating on their _____. Their _____ help them stay waterproofed and insulated from the cold.

That's all for now jammers! We'll see about new items in the beta party in 2 hours 46 minutes X3
Play Wild!


446 comments :

  1. Congrats ^.^

    ReplyDelete
  2. okay heres a real comment :
    the balloon hat is SOOOO cute!
    those videos are creepy O.o

    ReplyDelete
  3. I'm scared.
    Ugh, I have to make a creepypasta. I have the urge to write.

    ReplyDelete
  4. 7th or 8th! Does anyone do this anymore?

    ReplyDelete
  5. Oeo I think you mean the other way around.

    ReplyDelete
  6. Congrats ^.^

    ReplyDelete
  7. Im not sure

    ReplyDelete
  8. Congrats ^.^

    ReplyDelete
  9. It seems that AJS has changed a lot lately hasn't it?

    ReplyDelete
  10. Hmmm I dont know i just kinda have mostly regular days in AJ

    ReplyDelete
  11. I love art thats why i like to go to Peck's art studio so i can pratice but i never get time because my buddies always want me :/ so i dont get pratice!

    ReplyDelete
  12. Thanks! Ok... real comment... I didn't really pay attention to the videos, and now there are so many! XD

    ReplyDelete
  13. Whats the creepypasta about? I can give suggestions and ideas for it.

    ReplyDelete
  14. Are you the REAL shinymewgal :)

    ReplyDelete
  15. You can practice on downloaded softwares like Paint. I use Paint Tool SAI.

    ReplyDelete
  16. I cant do paint or powerpoints :/ mine doesn't have those things thats why i have to do Peck's art studio

    ReplyDelete
  17. well,
    rendall made a post about temple of zios.
    How there's screams...

    ReplyDelete
  18. 10th!
    I can't wait for otters. They look so cute!

    ReplyDelete
  19. you can always ask your buddies to let you paint, or you can make a different account and paint on that one

    ReplyDelete
  20. There is My moms lap top i can use but i rather do my lap top....

    ReplyDelete
  21. Yep me too! Maybe tomorrow because the last Jamaa Journal was Wednesday too!

    ReplyDelete
  22. she has work stuff on it so i cant really do stuff on it

    ReplyDelete
  23. I drew on mai bunny :) Like it?(profile pic)

    ReplyDelete
  24. its ADORABLEEEEEE!

    ReplyDelete
  25. Its gonna be next Thursday I think.

    ReplyDelete
  26. Is Thursday August the 6th Sorry i have to go to my Minecraft b-day on minecraft ^.^ i made a cake for her :D

    ReplyDelete
  27. wait my minecraft firend sorry my brother is doing something annoying i cant think

    ReplyDelete
  28. Let the flood of comments come now......I'm expecting this to be an over 500 post I think.

    ReplyDelete
  29. like that picture i had Pokemon gotta catch them all only gotta catch those commets

    ReplyDelete
  30. uhh its July 29

    ReplyDelete
  31. i think all of them get over 500 comments :P

    ReplyDelete
  32. we might have diffrent Times

    ReplyDelete
  33. Na, there were a few that got over 1,000.

    ReplyDelete
  34. Umm... it wouldn't be THAT far apart... XD

    ReplyDelete
  35. I have 123 comments...And now I have 124.

    ReplyDelete
  36. no
    The only day difference is for people around Australia and New Zealand

    ReplyDelete
  37. AND where i am but i'm not saying

    ReplyDelete
  38. And the Philippines! Its July 30 for us! :(.

    ReplyDelete
  39. Does anyone have any idea for any stories?

    ReplyDelete
  40. what kind of stories?

    ReplyDelete
  41. Sorry I'm uneducated sorryyyyy

    ReplyDelete
  42. im 1 day before you

    ReplyDelete
  43. So do I...
    I always get writers block
    evil, so evil :c

    ReplyDelete
  44. I have 90.. now 91

    ReplyDelete
  45. Cool, so your kinda in the future...

    ReplyDelete
  46. on another note I have a cute dog.

    ReplyDelete
  47. Hmm.... ninja stories... animaljam, magic, horse stories... whatever!

    ReplyDelete
  48. ok so its anykind hmmmmmmm depends you will like it better if you have a fave storie type

    ReplyDelete
  49. Lets say Animal Jam Fanfiction...

    ReplyDelete
  50. So you can make your stories theories of stuff. Like stories of other Alphas.

    ReplyDelete
  51. Fantatsy? Adventure? Mystery? Fiction?

    ReplyDelete
  52. Or item history, like who made them and about them

    ReplyDelete
  53. ANIMALJAM FANFICTIONNNNN

    I made my own little stories/fanfiction place once. It's actually kinda better than fanfiction.net, because you can still write stories but you can join even when you're negative infinity years old
    but there still are rules

    ReplyDelete
  54. Lol, but Loveandlove20 is for me.

    ReplyDelete
  55. There is a wiki for it! Animal Jam Fanfiction Wiki. I like Fanfiction.net a lot though.

    ReplyDelete
  56. For me ita 11:25

    ReplyDelete
  57. I'm not allowed to join, too young

    ReplyDelete
  58. Your so cool and creative.....

    ReplyDelete
  59. Oh wait, I think i misunderstood something XD. I thought Loveandlove was talking to me and she said she was a day ahead.

    ReplyDelete
  60. 12 PM. Lol, I'm staying up late >:)

    ReplyDelete
  61. No she's a day behind...
    29th is a day behind 30th o3o

    ReplyDelete
  62. Well ya... You are probably in america on the west side lol

    ReplyDelete
  63. Ohhh the midnight light ohh its going to be goooood haha i will make a song

    ReplyDelete
  64. I know, Loveandlove wasn't talking to me, I thought she was.

    ReplyDelete
  65. It is very cute... on computer?

    ReplyDelete
  66. I want to spam up the place with pictures of my dogs. Too bad that idiot made Snowyclaw take away that privelage.

    ReplyDelete
  67. Hey, im going to write a storie too whats a subject any idea's?

    ReplyDelete
  68. NO IDEA i am making a story with my animal jam pets... lol now i think it's funny... XD

    ReplyDelete
  69. Hmm i want to write something about real life and how my school years went :)

    ReplyDelete
  70. Alright, thats fine. But you can add some twists to it if you want.

    ReplyDelete
  71. no offence but kinda boring... BIO?

    ReplyDelete
  72. :/ i will put exciting things in it i ment like school drama get what i mean?

    ReplyDelete
  73. its ok.... it just said ok is not a work :O

    ReplyDelete
  74. I wonder if i will make a comic or a storie :D

    ReplyDelete
  75. lol really? oh wait yeah! Okay is the actual word!

    ReplyDelete
  76. Story is so much easier... try making an animal jam Comic! OMG SO HARD!

    ReplyDelete
  77. now im getting paper for my storie

    ReplyDelete
  78. wait a minite...... A ANIMAL JAM SCHOOL STORIE! im so creative :)

    ReplyDelete
  79. nope i want one.....

    ReplyDelete
  80. Oh cool! I have a blog! I can help you make a blog or you can join my blog!

    ReplyDelete
  81. i will most likely join your blog im prob about to dance :DDDD

    ReplyDelete
  82. Really? I will invite you right now if I can figure it out XD

    ReplyDelete
  83. :DD im in heaven mode

    ReplyDelete
  84. ok awesome! I will comment once I invite you!

    ReplyDelete
  85. ok whats your blog called?

    ReplyDelete
  86. ajmythical.blogspot.com! just saying i need your email... to invite you!

    ReplyDelete
  87. yea, i drew it on da computer :p
    (i cant draw very good on paper :P)

    ReplyDelete
  88. ok.... i wish they had private things but here it is...... Lucypinkperfect05@hotmail.com and nice name :)

    ReplyDelete
  89. ikr ok thanks! you can delte the comment quickly now!

    ReplyDelete
  90. ok Thanks for actully telling me that XD

    ReplyDelete
  91. Who Is HES again?

    ReplyDelete
  92. her auther, Helpendangeredanimals ^.^

    ReplyDelete
  93. BlackRainbowzBelleJuly 29, 2014 at 10:43 AM

    There is also a new item at the beta party... It's the blue chest thing (can't remember name

    ReplyDelete
  94. I dont have a google account gotta create 1

    ReplyDelete
  95. um ok u know u can use disquis right?

    ReplyDelete
  96. oh ok so i can just do Accept

    ReplyDelete
  97. yeah! if not then create an account on google sorry

    ReplyDelete
  98. i did accept then it said to do blah blah blah google account

    ReplyDelete
  99. Oh aww... then make one i guess... sorry for all the hassle...

    ReplyDelete
  100. im just going to put the age as 1975 XD

    ReplyDelete
  101. i will prob get one the next day........

    ReplyDelete
  102. Well ok... when you are done tommorow acceapt it and come join :D

    ReplyDelete
  103. ok my lap top is doing crazy stuff :/

    ReplyDelete
  104. Ok! I will wait un patiently tommorow for you to acceapt so ya!

    ReplyDelete
  105. well its stuck on saying Can not create account when i did this and that so... i dont know if i can join

    ReplyDelete
  106. Sea otters are carnivores meaning they eat meat! Mothers nurture there young by floating on there backs! There fur

    ReplyDelete
  107. maybe you did some info wrong... did you make it so your over 13 but not actually?

    ReplyDelete
  108. i should of put it like in the 19 something :/

    ReplyDelete
  109. Helps them stay waterproof and

    ReplyDelete
  110. Insulated from the cold. I can't type this all in because I'm on my iPod.

    ReplyDelete
  111. um.. wat? U should make it so it seems your over 13 but your not 13 years old so you can join... I just realized i type fast XD

    ReplyDelete
  112. i put it in like younger than that so......

    ReplyDelete
  113. Why Why in the world did i put that -_-

    ReplyDelete
  114. hmm... exit google then go back in and try again like your 14 or something... then acceapt! BRB dinner! brb in 20 mins!

    ReplyDelete
  115. I hope they make a balloon cat/dog that is attached to a string and floats by your head. That would be adorable!

    ReplyDelete
  116. 1. Carnivores
    2. Bellies
    3. Fur
    Hope I got TT correct!
    I believe the butterfly balloon is supposed to be for a girl audience, while snake balloons were for boys. But since we all live in a modern world where tomboys (like moi) and creepy boys (umm, ouo) thrive under one world, things get mixed up easily. Buisnesses, I'm warning you once and once only, when you make a Spider-Man product, put a tomboy in there once in a while I:I

    ReplyDelete
  117. Brb going to play minecraft xbox 360

    ReplyDelete
  118. Did you just look at my post and copied it? I have a feeling u did :3:

    ReplyDelete
  119. 1. Carnivores
    2. Back
    3. Fur

    ReplyDelete
  120. Kewl... I want minecraft :P

    ReplyDelete
  121. Mountain lion o3o

    ReplyDelete
  122. U said a carnivore, and has back fur.. well i think XD

    ReplyDelete
  123. Awesome I have it too! But... I am not at home.. I'm at vacation!

    ReplyDelete
  124. Nice pic, Shinymewgal :3

    ReplyDelete
  125. Last year during the summer carnival I suggested they made balloon animals :3 did you see a sleek peek at the otters?

    ReplyDelete
  126. *oops sneak (stupid auto correct)

    ReplyDelete
  127. Oh yeah thank u! :)

    ReplyDelete
  128. For the TT: 1. Carnivors 2. Belly 3. Fur
    ~ pawni

    ReplyDelete
  129. I was playing the Forgotten Desert, and my team got a blue Blanket. The small, tiny clothing item, if you all know what I mean. And one of my teammates said 'OMG' and I said '3:I' because I thought Blankets were kinda lame. And then he said 'This is an unreleased item!!!!' and I said 'It's not unleased' and I won the argument. It's those kind of people that think they know every single item in Jamaa and they think they know what everything is worth; those people make me wanna do something diabolical. 3:
    EDIT: Actually, I realized it was just a New Jammer that saw a Blanket but never saw it sold. But I'm still mad because he won't listen to a lvl 11 eagle that knows her items :U
    P.S. If you see anyone on AJS called TheRealIllusion, that's me. I keep on forgetting my new Guest Name, I remember it now. :)

    ReplyDelete
  130. Nice, me too! I was on Survival once, I was mining for no reason, and ran into diamonds! O3O

    ReplyDelete
  131. Ops 2. Back :3
    Imshleepeh

    ReplyDelete
  132. Just because your a level 11 eagle means you know everything... He might also didnt trust what people say about items, because there are a lot of people that claim they know things when they don't.

    ReplyDelete
  133. *doesnt mean

    ReplyDelete
  134. keep the blanket if u dont have one it glitches on a hyena if u sleep

    ReplyDelete
  135. I know, right? I can't watch them all so I just hide from the bug ones and watch the lion ones over and over.

    ReplyDelete
  136. Ha, the pain of mobile devices. You got them all right!

    ReplyDelete
  137. I think it's Help Endangered Species X3

    ReplyDelete
  138. I had something....now something+1

    ReplyDelete
  139. Too bad it's not
    *puts on scouter*
    OVER 9000

    ReplyDelete

Remember jammers, no swearing or bullying on the blog! You can leave your opinion on matters, but be sure to be polite and respect others'. Happy jamming! ~Snowyclaw